Voorheen ook wel bekend als de “commissie nakomelingen “ met de nieuwe naam “commissie fokkerijzaken” willen we graag aangeven dat we als vereniging liever wat eerder betrokken zijn bij de fokkerijzaken binnen ons ras. We hebben namelijk niet voor niets een Vereniging Fok Reglement (VFR) en een verdeling in A en B nesten voor wat betreft de werkeisen die we als vereniging stellen.

Heb je plannen om een nestje te fokken? Begin dan op tijd met het inlezen van zowel de gezondheid eisen als ook de werk eisen. Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag met het uitleggen van de in ons VFR gestelde eisen, en met de werkeisen voor de A en B nesten.  Wanneer je een nest fokt wat voldoet aan de eisen van de rasvereniging kom je in aanmerking voor de puppybemiddeling via onze website en indien mogelijk (i.v.m. deadlines) in het clubblad. Ben je lid van de vereniging en voldoet je nest aan de gestelde eisen, dan is de puppy bemiddeling gratis.

Graag helpen wij onze leden die fokplannen hebben. Wij gaan alle aanvragen voor puppy bemiddeling controleren aan de hand van de bijbehorende documenten (gezondheid en werkeisen) voor het fokken van een A of B nest.

Heb je vragen of wil je je fokplannen ter goedkeuring aan de vereniging sturen? Dan kan dat op dit mailadres: fokkerij@vvdd.nl

Moniek Ophey en Yvonne Pouwels